Martinlaakson lukion Erasmus+ -hankkeet

Martinlaakson lukion Erasmus+  -hanke Steam for all

Martinlaakson lukion Erasmus+ -hankkeen "Steam for all" logo

Martsarin lukio on mukana EU:n rahoittamissa Erasmus+ -hankkeissa.

Steam, tiedettä ja taidetta -hankkeessa ovat mukana Portugal, Islanti, Hollanti ja Turkki. Hankkeen tavoitteena on tutustua tieteen ja taiteen kiinnostaviin ajankohtaisiin ilmiöihin eri maiden opiskelijoiden kanssa yhdessä tutkien ja kokeillen. Hankkeen aikana vieraillaan eri maissa ja osallistutaan viiden päivän ajan yhteistyökoulun suunnittelemaan tiede- ja taideprojektiin.

Lisää motivaatiota lukio-opintoihin -hankkeessa perehdytään mielenkiintoisiin, uusiin, erilaisiin - ja yllättäviinkin opiskelutapoihin.

Qualified Generations -hanke yhdistää tiedettä ja taidetta. Yhteistyömaita ovat Irlanti, Kreikka, Turkki, Portugal.

Cultural Ambassadors  -hankkeessa perehdytään eurooppalaiseen kulttuuriin yhdessä Kreikasta, Turkista ja Espanjasta tulevien yhteistyökumppaneiden kanssa.

Team STEAM Developing STEAM Literacy  -hankkeessa Martinlaakson lukio tekee yhteistyötä Irlannin ja Turkin yliopistojen sekä Eestin, Belgian ja Liettuan yhteistyöoppilaitosten kanssa.

Martinlaakson lukio on keväästä 2023 alkaen mukana myös laajassa Erasmus+ Akkreditointihankkeessa, joka mahdollistaa aikaisempien, perinteisten kansainvälisyyshankkeiden jatkotoiminnan EU-varoilla.