Martinlaakson lukio, lukiodiplomit

Asiasanat

KoulutusKulttuuriNuoretOpiskelijatOppilaat

Lukiodiplomin voi tehdä taito- ja taideaineissa lukio-opintojen aikana.

Martinlaakson lukion lukiodiplomit

Martsarin lukion lukiodiplomi

Martinlaakson lukio on myös taidetalo! Meillä voi opiskella paljon luovia aineita. Oman taito- ja taideaineiden harrastuneisuuden voi osoittaa lukiossamme valtakunnallisella lukiodiplomilla eli päättötyöllä seuraavissa aineissa

• musiikki
  • kuvataide
  • teatteri
  • liikunta
  • media

Diplomit suoritetaan abivuonna, kun lukioaikana on opiskellut riittävän määrän kyseistä oppiainetta. Suorittamalla diplomin voi saada lisäpisteitä opetus- ja kulttuurialoille haettaessa, mutta suuri osa tekee diplomin vain rakkaudesta lajiin.

Martsarissa diplomeita valmistuu valtakunnallista keskitasoa enemmän. Lopputyö voi olla esimerkiksi taideteos, konserttiesitys, näyttö omasta liikuntalajista, teatteriesitys, musiikkivideo tai vaikkapa mediatutkimus. Lopputöiden vuosittaisten esittelyiltojen aikataulut voit tarkistaa kalenteristamme. Tervetuloa taitajaksi!