Asiasana: Koulut

Hakeminen Martinlaakson lukioon, tietoa yhteishausta

Sisältösivu

Valittavana ovat lukion yleislinja sekä luma-linja eli luonnontieteen ja matematiikan valtakunnallinen erityistehtävä. Martinlaakson lukioon haetaan valtakunnallisessa yhteishaussa Opintopolussa.

Myyrmäen suuralue

Kaksoistutkinto mahdollistaa ammatillisten- ja lukio-opintojen yhdistämisen

Artikkeli

Jonna Asikainen valmistuu sekä yhdistelmäajoneuvon kuljettajaksi Variasta että ylioppilaaksi Sotungin etälukiosta. Jonna suorittaakin kaksoistutkintoa.

Martinlaakson lukiossa tapahtuu

Sisältösivu

Martinlaakson lukion ajankohtaisia tapahtumia ja tapahtumakalenteri. Kalenterista näet Martsarin lukion tapahtumat, juhlat, päätösviikot ja loma-ajat.

Martinlaakson lukion opinto-opas

Sisältösivu

Martsarin opinto-oppaasta löydät mm. henkilökunnan yhteystiedot, työajat, opintojaksojen kuvaukset, kirjalistan, tietoa lukion palveluista, arvioinnista, ylioppilaskirjoituksista, laitteiden käyttämisestä jne.

Martinlaakson lukion Erasmus+ -hankkeet

Sisältösivu

Martsarin lukio on mukana useissa EU:n rahoittamissa Erasmus+ -hankkeissa.

Martinlaakson lukion ystävyyskoulu Saksassa

Sisältösivu

Martinlaakson lukion ystävyyskoulu sijaitsee Berliinin lähellä, Potsdamissa.

Martinlaakson lukion ystävyyskoulu Ranskassa

Sisältösivu

K‍iinnostaako Ranska? Lukiomme opiskelijoilla on mahdollisuus tutustua ranskalaiseen kulttuuriin leirikoulussa. Leirikoulun aikana testataan kielitaitoa, saadaan uusia ystäviä, tutustutaan ranskalaisiin lukio-opintoihin ja elämänmenoon. Vierailu iki-ihanaan Pariisiin kruunaa matkaajien toiveet!

Martinlaakson lukio, kummikoulu Tansaniassa

Sisältösivu

M‍artsarin pitkäaikaisin kansainvälinen kontakti on kummikoulumme Tansaniassa. Kilingin kouluun ovat vuosien varrella matkanneet lukuisat opiskelijat ja opettajat. Myös kilingiläisiä on vieraillut lukiossamme säännöllisesti. Yhteistyöllä on jo yli 30-vuotiset perinteet.

Martinlaakson lukion kieliohjelma

Sisältösivu

Martinlaakson lukiossa voi lukea monipuolisesti vieraita kieliä.

Opiskelu Martinlaakson lukiossa

Sisältösivu

Martsari on tasokas lukio, jossa on lämminhenkinen ja yhteisöllinen ilmapiiri.