Martinlaakson lukio on Unesco-koulu

Martsarin lukio on Unesco-koulu

Martinlaakson lukio on niiden noin 70 suomalaisen oppilaitoksen joukossa, jotka kuuluvat maailmanlaajuiseen Unesco-kouluverkkoon. Opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat kestävään tulevaisuuteen liittyviä toimenpiteitä mm. Vihreä lippu-ryhmässä. Viimeisimpiä tempauksia ovat olleet esim. puiden istuttaminen, ruokahävikin vähentäminen, vegaaniruuan saaminen tarjolle jokaisena koulupäivänä, energiatehokkuuden lisääminen sekä kotikansainvälisyyteen liittyvien tapahtumien suunnittelu ja toteutus. YK:n päivään liittyen pohdimme esim. lasten oikeuksia. Opiskelijat tekevät vierailuja kulttuuri- ja maailmanperintökohteisiin kotimaassa ja ulkomailla (esim. Lontoon, Lissabonin, Berliinin ja Pariisin Unesco-kohteet).

Unesco-toimintaan opiskelija voi liittyä mukaan valitsemalla Vihreän lipun opintokokonaisuuksia (GE16) tai kansainvälisyysopintoja (=KV)