Kansainvälinen Martinlaakson lukio

Martinlaakson lukion kansainvälisyytoiminta sisältää vaihto-opiskelun, kieli- ja kulttuurimatkat, kotikansainvälisyyden, projektit ja tapahtumat.

Tansanialaiset Amfissa

Kilingin koulun oppilaat ja opettajat kertovat kuulumisiaan Amfissa

Martinlaakson lukion kansainvälinen toiminta on aktiivista. Kieli- ja kulttuurimatkat mm. ystävyyskouluihimme Saksaan ja Ranskaan tuovat vaihtelua koulussa tarjottaviin oppimistilanteisiin. Suosittuja leirikouluja on tehty myös viime vuosina mm. Espanjaan, Sveitsiin, Tansaniaan ja Ruotsiin.

Martsari on mukana useissa eurooppalaisissa yhteishankkeissa (Erasmus+), yhteistyömaita ovat  mm. Portugal, Islanti, Eesti, Turkki, Alankomaat, Kreikka  ja Belgia. Rahoitus Erasmus+ -projekteihin saadaan pääosin Opetushallitukselta. Erasmus+ hankkeiden tarkemmat kuvaukset löydät linkeistä.

Meidän lukiolaisemme voivat valita ruotsin, englannin, saksan, ranskan, italian, espanjan, venäjän, latinan, kiinan ja japanin kielen opintoja. Opinnoissa korostuvat kommunikointitaidot ja valmiudet käyttää kieltä aidoissa tilanteissa. Kielitaitoa pääsee testaamaan matkoilla tai meille saapuvien vaihto-opiskelijoiden ja leirikoululaisten kanssa. Lukiomme antaa hyvät valmiudet kansainväliseen toimintaan!

Martsarista matkataan maailmalle paitsi kieli- ja kulttuurimatkoille niin myös vaihtoon. Vaihtareiden kertomuksia maailmalta voi lukea Martsarilainen-digilehdestämme.

Kouluumme saapuu vaihto-opiskelijoita jopa Japanista asti. Martsari toivottaa vaihto-opiskelijat tervetulleiksi!

Jos olet kiinnostunut lähtemään vaihtoon ulkomaille, kannattaa ottaa yhteyttä opinto-ohjaajaan.

Kotikansainvälisyys on helppo ja matalan kynnyksen keino hankkia kansainvälisyysosaamista omalla koululla. Kotikansainvälisyyteen kuuluvat esim. ulkomaiset vieraat omalla koululla, oman koulun kansainvälisyystoiminta, vaihto-opiskelijat omalla koululla ja oman koulun kulttuurinen moninaisuus.

Kansainvälisyyttä Martsarin lukiossa