Hakeminen Martinlaakson lukioon, tietoa yhteishausta

Martinlaakson lukioon voi hakea lukion yleislinjalle sekä luma-linjalle eli luonnontieteen ja matematiikan valtakunnallisen erityistehtävän linjalle. Martinlaakson lukioon haetaan valtakunnallisessa yhteishaussa Opintopolussa.

Amazing Martsari 2022

Tietoa yhteishausta

Lukioon haetaan yhteishaussa, joka järjestetään kerran vuodessa alkukeväästä. Yhteishakuun voi osallistua, jos on suorittanut peruskoulun, ja ei vielä ole ylioppilas- tai ammattitutkintoa. Syksyllä 2024 alkavaan koulutukseen haetaan yhteishaussa 20.2.2024 klo 8.00 alkaen. Yhteishaku päättyy 19.3.2024 klo 15.00.

Hakulomake täytetään hakuaikana sähköisesti osoitteessa opintopolku.fi. Hakulomakkeelle valitaan seitsemän (7) eniten kiinnostavaa hakukohdetta tärkeysjärjestykseen. Yhteishaussa voit hakea opiskelemaan lukioihin ja ammatillisiin oppilaitoksiin, uuteen TUVA-koulutukseen, TELMA-koulutukseen sekä kansanopistojen oppivelvollisille tarkoitetuille linjoille. Hakukohteiden järjestys kannattaa miettiä tarkkaan, sillä se vaikuttaa lopullisiin opiskelijavalintoihin.

Sähköinen hakemus tulee olla tallennettuna järjestelmään viimeistään 19.3.2024 klo 15.00 mennessä. Hakemusta ei voi muuttaa enää hakuajan päättymisen jälkeen.

Yhteishaun aikatauluista, hakemisesta ja opiskelijavalinnoista löytyy lisätietoa opintopolusta ja osoitteesta vantaa.fi/yhteishaku.